Veelgestelde vragen

Een antwoord op al uw veelgestelde vragen

Om de bezoekers van Wietolie.nl zo goed mogelijk van dienst te zijn hebben wij de veelgestelde vragen voor u op een rij gezet. Wanneer u op één van onderstaande vragen klikt zal het venster zich uitvouwen en kunt u het antwoord op de vraag lezen.

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via het contactformulier. Het team van Wietolie.nl beantwoordt uw vraag zo snel mogelijk. U kunt Wietolie..nl ook telefonisch bereiken via 072-8440658.

Veelgestelde vragen over onze webshop

Kan ik veilig winkelen bij Wietolie.nl?

Uw veiligheid staat bij Wietolie.nl voorop. Wij beschikken over beveiligde servers en werken dagelijks aan een optimale beveiliging van onze webshop.

Daarnaast is onze webshop versleuteld middels een SSL-certficaat (te herkennen aan het slotje in uw browser). Dit betekent dat al uw account- en betaalgegevens onbenaderbaar zijn tegen kwaadwillende personen.

Uw betaling wordt uiteraard gewoon gedaan via uw eigen bankomgeving, wij kunnen dus spreken van een dubbele beveiliging.

Hoe plaats ik een bestelling?

•Zoek het product dat u wilt kopen.

•Klik het product aan en plaats het product in uw winkelmand door op ‘in winkelmand / bestel’ te klikken. Het product is nu toegevoegd aan uw winkelmand.

•Wanneer u klikt op ‘winkelmand bekijken’ of op het icoontje van de winkelwagen wordt u doorgestuurd naar uw winkelmand en ziet u een overzicht van uw bestelling. Op deze pagina kunt u ook afrekenen. Wilt u verder winkelen? Geen probleem. Het product blijft in uw winkelmand liggen.

•U kunt tijdens het afrekenen inloggen op uw eigen account, maar het is uiteraard ook gewoon mogelijk om als gast af te rekenen (u hoeft dus geen account aan te maken om te kunnen bestellen).

Wat zijn de verzendkosten?

Voor verzendingen naar Nederland, België, Duitsland en Frankrijk vragen wij een verzendbijdrage van 3,95 euro.

Nederland: Gratis verzending vanaf 25 euro.
Overige landen: Gratis verzending vanaf 50 euro.

U ontvangt altijd een Track & Trace-code per E-mail (controleer hiervoor ook uw ongewenste map).

Kan ik bestellen zonder een account?

U heeft bij ons geen account nodig om een bestelling te kunnen plaatsen. Als u echter van plan bent om vaker te bestellen is het handig een eigen account te hebben. Wanneer u namelijk een account heeft worden uw inlog- en bestelgegevens automatisch getoond bij het inloggen op onze webshop. U hoeft in het vervolg dus niet meer elke keer uw gegevens in te voeren, dit zal veel tijd besparen.

Welke betaalmethoden accepteren jullie?

Wij vinden het belangrijk dat u als klant van Wietolie.nl zelf kiest hoe u uw bestelling betaalt. Daarom bieden wij verschillende betaalmethodes aan, zodat u zelf bepaalt hoe u uw product(en) afrekent. Deze betaalmethodes worden mede mogelijk gemaakt door Pay.nl, de payment service provider van Wietolie.nl.

Doordat wij aangesloten zijn bij Pay.nl ondersteunen wij niet alleen gangbare betaalmethoden zoals iDEAL, maar kunt u bij ons ook afrekenen via Afterpay, overboeking en met alle gangbare creditcards.

Daarnaast kunnen wij ook klanten uit het buitenland extra goed bedienen. Zo bieden wij Belgische betaalmethoden als MisterCash / Bancontact aan. Tevens kunt u bij ons betalen middels SOFORT banking en Giropay.

iDEAL
Uw bestelling die u heeft geplaatst op Wietolie.nl kunt u betalen met iDEAL. Kiest u voor deze betaalmethode, dan kunt u vertrouwd, veilig en eenvoudig  betalen via uw eigen bank. Het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven en verwerkt door onze payment service provider Pay.nl. Via uw bank ontvangen wij bericht dat uw bestelling is betaald.

U kunt betalen met iDEAL als u klant bent van één van de volgende banken: ABN Amro, Rabobank, ING, SNS, ASN Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot, Knab, bunq, Moneyou, of Svenska Handelsbanken.

Afterpay
Bij het afrekenen van uw winkelmandje kunt u de betaalmethode ‘Afterpay’ selecteren. Hierna worden enkele persoonlijke gegevens gevraagd, zoals: uw adres, geboortedatum en uw mobiele telefoonnummer.

Vervolgens maakt Afterpay automatisch een kredietcheck, welke minder dan 1 seconde duurt. Als deze kredietcheck positief is wordt de aankoop geaccepteerd en zal de bestelling zo snel mogelijk worden verzonden.

Afterpay neemt de betalingsafhandeling van ons over en u betaalt de factuur binnen 14 dagen aan Afterpay. Lees meer op de website van Afterpay.

Overschrijving
Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om uw bestelling te betalen via een overschrijving. Kiest u tijdens het afrekenen voor deze optie, dan krijgt u direct onze betalingsgegevens in beeld te zien. Met deze gegevens kunt u de overschrijving afronden. De gegevens vermelden wij na de aankoop ook op de factuur die u ontvangt.

Let op: bij een overschrijving kan het 1 tot 3 dagen duren voordat wij uw bestelling kunnen verwerken. Niet iedere bank verwerkt uw betaling direct waardoor er enige vertraging kan ontstaan. U ontvangt van ons een E-mail met daarin de Track & Trace-code als de betaling binnen is en uw bestelling verzonden is. Geen Track & Trace-code ontvangen? Controleer dan even uw ongewenste map.

MisterCash / Bancontact
Wietolie.nl doet er alles aan om bezoekers van onze webshop zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u woonachtig in België? Dan kunt u uw bestelling in onze webshop eenvoudig, vertrouwd en veilig betalen via MisterCash / Bancontact.  MisterCash / Bancontact is de Belgische variant van iDEAL en werkt op vergelijkbare wijze als het Nederlandse betalingssysteem.

SOFORT Banking
SOFORT Banking is een populaire, innovatieve en veelgebruikte online betaalmethode in de volgende landen: Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, België, Spanje, Italië, Frankrijk en Polen. Klanten uit deze landen kunnen dankzij onze payment provider Pay.nl van deze betaalservice gebruik maken in de webshop van Wietolie.nl. Het systeem is vergelijkbaar met de Nederlandse variant iDEAL.

Giropay
Giropay is de Duitse versie van het Nederlandse iDEAL. Wij oriënteren ons ook op de Duitse markt als het gaat om wietolie. Giropay is een zeer populaire betaalmethode in Duitsland. Het kent circa 17 miljoen gebruikers.

Creditcard
Met uw creditcard kunt u altijd en overal online veilig betalen. Bij Wietolie.nl kunt u met creditcards van diverse aanbieders, zoals MasterCard en Visa, uw bestelling afrekenen. Uw creditcardgegevens worden veilig verstuurd via een SSL-beveiligde server. Bovendien is uw betaling direct verzekerd.

Vanaf welk bedrag is de verzending gratis?

Nederland: Wietolie bestellingen van meer dan 25 euro worden GRATIS verzonden.
Overige landen: Wietolie bestellingen van meer dan 50 euro worden GRATIS verzonden.

Heeft Wietolie.nl een keurmerk?

Jazeker, Wietolie.nl mag het keurmerk van Stichting Webwinkelkeur voeren. Stichting Webwinkelkeur heeft ons gecontroleerd op:

Regelgeving
-Voldoet Wietolie.nl aan het herroepingsrecht?
-Worden bedrijfsgegevens waaronder adres, telefoonnummer, KVK-nummer en BTW-nummer van Wietolie.nl ter beschikking gesteld?
-Is er een privacy statement?
-Zijn er duidelijke Algemene Voorwaarden?

Verificatie van bedrijfsinformatie
-Komt het adres van Wietolie.nl overeen met de KVK-inschrijving?
-Is het BTW-nummer van Wietolie.nl juist?

Controle meldingen
-Zijn er ervaringen met het Wietolie.nl op internet te vinden?
-Is Wietolie.nl niet bekend bij het Meldpunt Internet Oplichting (MIO check)?

Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Wij versturen al onze pakketten via PostNL en dat betekent dat wij wereldwijd kunnen verzenden. Zie de pagina verzending voor een overzicht van de landen waar wij naartoe verzenden. Tevens ziet u op deze pagina een overzicht van de verzendkosten en gemiddelde verzendduur per land.

Wordt mijn bestelling discreet verzonden?

Wij verzenden alle bestellingen discreet en zo zorgvuldig mogelijk. Elke bestelling die u plaatst bij Wietolie.nl wordt standaard verzonden met PostNL. Nadat wij uw bestelling hebben verzonden sturen wij u een mailtje met daarin de Track & Trace-code. Geen Track & Trace-code ontvangen? Controleer dan even uw ongewenste map.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer u een bestelling plaatst ontvangt u een orderbevestiging. Heeft u geen orderbevestiging ontvangen? Controleer dan uw ongewenste map.

Zodra uw bestelling ons magazijn verlaat sturen wij u een mailtje met daarin de Track & Trace-code. Geen Track & Trace-code ontvangen? Controleer dan uw ongewenste map.

Middels de Track & Trace-code kunt u uw bestelling online volgen. Als u niet thuis bent zal het in Nederland en België bij de buren worden geleverd. Als dat niet mogelijk is zal de bestelling een tweede keer worden aangeboden, of direct naar een afhaalpunt worden gebracht. U ontvangt hiervan bericht in uw brievenbus en u kunt dit tevens terugzien via de Track & Trace-code die u van ons ontvangt.

Wilt u niet dat uw bestelling bij de buren wordt geleverd? Vermeld dit dan even bij de bestelnotities.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 zijn geplaatst, worden dezelfde dag nog verzonden. Binnen Nederland wordt uw bestelling (in 97% van de gevallen) al de volgende dag aangeboden.

Let op: wanneer u ervoor kiest om het bedrag vooraf over te maken, zal de bestelling verzonden worden na ontvangst van de betaling, dit proces duurt gemiddeld één werkdag.

Let op: tijdens feestdagen, slecht weer, of speciale acties (Black Friday / Cyber Monday) kan het druk zijn in de postsorteercentra van PostNL. Hierdoor kan de levering langer duren. Houd hier a.u.b. rekening mee.

Voor een overzicht van de gemiddelde verzendduur per land zie de pagina: verzending.

Wat is jullie retourbeleid?

Mocht u zich bedenken, dan kunt u het ongebruikte product / de ongebruikte producten die u heeft gekocht in onze webwinkel binnen 14 dagen retour zenden naar:

Oil United
Boendalehof 28
1813 BK Alkmaar
Nederland

Let op: wij accepteren alleen onbeschadigde en ongeopende producten, voorzien van originele etiketten, labels en een volledig ingevuld retourformulier. Het retourformulier is noodzakelijk om uw bestelling te kunnen achterhalen. Belangrijk om te weten is dat de kosten en het risico met betrekking tot een retourzending voor eigen rekening zijn.

Nadat de retourzending door ons is ontvangen maken wij het bedrag binnen 7 dagen over op uw rekening.

Onze medewerkers helpen u graag bij het kiezen van een nieuw product of vervangend artikel. Heeft u een klacht? Dan zoeken wij samen met u naar een passende oplossing. Op de pagina retourneren vind u het retourformulier en alle overige informatie en voorwaarden rondom het ruilen of retourneren van producten.

Niet gevonden wat u zocht?

Staat uw vraag en/of antwoord niet op deze pagina? Neem dan contact op via het contactformulier. Ons team beantwoordt uw vraag zo snel mogelijk. U kunt Wietolie.nl ook telefonisch bereiken via +31 (0)72 844 06 58.