Kruidvat CBD-olie succesvol huismerk

Nog niet eens zo lang geleden, keken mensen je raar aan, als je bekende wietolie te gebruiken. Het maakte dan niet uit of het ging om CBD-olie of THC-olie. Voor velen hing aan de term wietolie toch een beetje de geur van de coffeeshop en de stoner.

Wat dat betreft is er veel ten goede veranderd. Steeds meer mensen zien het nut in van wietolie. Vooral CBD-olie is tegenwoordig volledig maatschappelijk geaccepteerd.

RADAR’s Achterhoedegevecht

Toch kwam RADAR minder dan een jaar geleden met een nogal negatieve uitzending over CBD-olie. Dat was echter een prachtig voorbeeld van een achterhoedegevecht.

De handel in CBD-olie was toen namelijk al behoorlijk geprofessionaliseerd en de meeste producenten hadden kwaliteit hoog in het vaandel staan. Zo lieten fabrikanten van CBD-olie regelmatig hun eigen producten testen.

Verder was de handel toen allang niet meer beperkt tot gespecialiseerde webshops, maar ook grote Drogisterijketens zoals ETOS, DA en Kruidvat verkochten op dat moment CBD-olie. Inmiddels hebben de genoemde ketens hun assortiment CBD-producten flink uitgebreid.

Dit laat zien dat deze bekende merken een groot vertrouwen hebben in de markt van producten met Cannabidiol (CBD). Zo ging de ETOS in korte tijd van één CBD-product in haar assortiment naar bijna twintig CBD-producten.

Huismerk Kruidvat CBD-olie

De Kruidvat ging nog een stapje verder door CBD-olie ook als huismerk te verkopen. Hier was deze drogisterijketen al mee begonnen vóór de uitzending van RADAR over CBD-olie.

Inmiddels heeft Kruidvat haar aantal huismerk CBD-producten uitgebreid van één naar drie. Naast Kruidvat CBD-olie verkoopt de bekende drogisterijketen tegenwoordig ook Kruidvat CBD-capsules en Kruidvat CBD-druppels.

Daarnaast heeft Kruidvat ook haar assortiment CBD-producten van andere merken uitgebreid. Inmiddels verkoopt Kruidvat drieëntwintig CBD-producten van zes verschillende merken waaronder Jacob Hooy, Valdispert en Lucovitaal.

Wie het laatst lacht…

Ik beken dat wij bij Wietolie.nl vorig jaar nogal waren geschrokken door de negatieve uitzending van RADAR. Wij vreesden een terugval van de maatschappelijke acceptatie van wietolie in het algemeen en wietolie met CBD in het bijzonder. Dat zou eeuwig zonde zijn geweest, aangezien zoveel mensen profijt hebben van wietolie.

Gelukkig bleek achteraf het bekende tv-programma van de AVROTROS geen blijvend effect te hebben op het imago van CBD-olie. Het gebruik van CBD-olie is meer geaccepteerd dan ooit te voren wat onder andere blijkt uit het steeds groter aanbod van CBD-producten bij grote drogisterijketens zoals Kruidvat, ETOS en DA.

Daarom wil ik deze blog graag afsluiten met een welgemeende lange neus-boodschap aan de programmamakers van RADAR: Wie het laatst lacht, lacht het hardst!